Нещодавно Верховна рада прийняла Закон України, який у деякій мірі спростив окремі аспекти реєстрації та діяльності юридичних осіб.
Ми оцінюємо прийняття зазначеного закону в цілому як позитивну подію, проте одночасно потрібно мати на увазі, що такі законодавчі новели в перший час тільки збільшать обсяг роботи спеціалістам, які займаються юридичним обслуговуванням бізнесу, оскільки, як зазвичай буває в правозастосовчій практиці, спочатку буде досить багато помилок і різних поглядів на одні й ті ж самі процедури.
Що спростили для юридичних осіб і підприємців?
Так, 15 квітня 2014 р. був прийнятий Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу".
Вказаний законодавчий акт, насамперед, спрямований на покращення інвестиційного клімату в державі та наближення правового поля України у цій сфері до законодавства європейських країн.
Цей нормативний акт скасував сплату реєстраційного збору та встановив механізми реєстрації юридичної та фізичної особи-підприємця шляхом подачі електронних документів і при цьому без обов'язкового використання ЕЦП (електронного цифрового підпису). Проте, найголовнішим і суттєвим законодавчим нововведенням стало скасування обов'язкового для господарюючих суб'єктів виготовлення і використання печаток.
Крім того, було внесено ряд наступних змін:
- передбачена можливість повернення державного збору за реєстрацію юридичної особи чи фізичної особи-підприємця в разі відмови у держ. реєстрації;
- електронний цифровий підпис став необов'язковим елементом електронного документа;
- скасовано вимогу завіряти електронним цифровим підписом електронний документ;
- було збільшено розмір державного збору за проведення держ. реєстрації зміни місця проживання або імені фізичної особи-підприємця.
Зміни також впливають на господарську діяльність багатьох суб'єктів господарської діяльності. Вони передбачають спрощення для бізнес-суб'єктів оформлення вчинення угоди або укладення договору будь-якого роду, так як скріплення договору печаткою буде необов'язковим. Ряд документів, які утворюються в діяльності юридичної особи, зможуть видаватися без печатки, наприклад, довіреність.
Зміни до законодавства набудуть чинності через 6 місяців, починаючи з дня опублікування вказаного закону.
Інші матеріали про юридичні аспекти ведення бізнесу, які можуть вас зацікавити:
З повагою, ALVA PRIVACY Law Firm