адвокатське об'єднання Альва Прайвесі
Альва Прайвесі
Адвокатське об'єднання
Досвід, якість, конфіденційність
Пн-Пт з 09:00 до 19:00
0-800-604-613  (дзвінки - безкоштовні);
044-502-81-16; +38-067-777-89-01
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

  • адвокатська компанія
  • Публікації
  • 6 правил безпечного шопінгу в Інтернеті від юристів

6 правил безпечного шопінгу в Інтернеті від юристів

безпечний шопінг

Онлайн-шопінг вже давно перестав бути чимось незвичним. Ми активно купуємо товари в мережі, тому що так швидше, а найчастіше - дешевше. А чи безпечно це? Великі онлайн-майданчики намагаються максимально захистити своїх покупців від випадків шахрайства, а ось з інтернет-магазинами ситуація дещо інша. Як розпізнати хитрі схеми і не стати жертвою продавців-аферистів, розповідають в цій статті київські адвокати.

Як обманюють покупців в мережі?

Варіантів шахрайства в мережі багато, тому передбачити всі ситуації неможливо. Проте, за роки практики можна виділити найпоширеніші схеми, за допомоою яких обманюють покупців в Інтернеті.

Так, продавці часто відправляють товар, який не відповідає заявленому на сайті, або не відправляють його взагалі. Зазвичай це відбувається, якщо вони отримують від клієнта повну або часткову передплату за покупку. Також поширеною є ситуація, коли зловмисники намагаються заволодіти конфіденційною інформацією про покупця.

Наведемо конкретні ознаки шахрайства зі сторони онлайн-продавця:

  • не вказано ім'я продавця / назву організації, на сайті немає адреси і телефону офісу, а вся комунікація здійснюється тільки шляхом особистого листування (у тому числі за допомогою електронної пошти);
  • вартість товару явно занижена у порівнянні з аналогічними пропозиціями на ринку. Частими є випадки, коли за вигідною ціною замовляють техніку, а у підсумку отримують китайську копію брендової моделі;
  • в якості документа, що посвідчує особу, продавець пропонує копії паспорта та інших документів. Найімовірніше, вони підроблені в графічному редакторі і нічого не гарантують;
  • оплата здійснюється на рахунок анонімної електронної платіжної системи (WebMoney або іншої) або переказом на картку, зареєстровану не на ім'я продавця.

Будь-яка з перерахованих ситуацій - підстава замислитися про чесність продавця і, можливо, відмовитися від придбання товару в конкретному інтернет-магазині.

6 правил безпечних покупок в Інтернеті від юриста

Незважаючи на різні «підводні камені» інтернет-покупок, убезпечити свій шопінг все-таки можливо. Перш за все потрібно грамотно обирати місце, де ви замовляєте товари. Краще робити це на великих маркетплейсах, оскільки вони ретельно перевіряють кожного продавця, а в разі спору можуть допомогти у вирішенні проблеми.

Але навіть на маркетплейсах краще убезпечити себе, дотримуючись наступних правил та рекомендацій:

онлайн-шопінг

  1. Листування з продавцем ведіть виключно на онлайн-майданчику, а не в особистій розмові або месенджерах. Обов'язково прописуйте всі характеристики покупки: це стане доказом шахрайства в разі відправки іншого товару.
  2. Всі замовлення оформлюйте тільки через «Кошик», щоб можна було підтвердити замовлення і простежити його статус.
  3. Відмовтеся від покупок за передоплатою, а натомість віддайте перевагу післяплаті. У разі якщо майданчик пропонує безпечний варіант онлайн-оплати, можна скористатися ним.
  4. Вивчайте відгуки та рейтинг компанії-продавця перш ніж оформляти замовлення. Ви повинні впевнитися в його репутації на маркетплейсі.
  5. Ретельно перевіряйте товар на пошті, навіть якщо вже оплатили його. Ви можете оформити повернення до оформлення отримання посилки у транспортувальника.
  6. Вивчайте правила і обмеження торгівельного майданчика. У кожного маркетплейса можуть бути свої правила безпечних угод.

Що робити, якщо шахрайство відбулося?

шахрайство в інтернеті

Якщо ж Ви все-таки зіткнулися з несумлінним продавцем, важливо вжити наступних заходів:

  1. Обов'язково зверніться до сервісної підтримки маркетплейса, опишіть ситуацію, додайте скріншоти листування з компанією-продавцем і скан-копії чеків про оплату. Більшість торгівельних майданчиків готові відшкодувати збиток, якщо факт шахрайства доведений.
  2. Напишіть заяву до кіберполіції. Якщо покупка здійснена на маркетплейсі, зареєстрованому в Україні, шанси повернути грошові кошти вкрай високі.
  3. Розповсюдьте інформацію про продавця-шахрая. Можливо, таким чином Ви вбережете інших покупців від неприємних ситуацій.

Купувати онлайн зручно, а при дотриманні рекомендацій від юристів - ще й безпечно. Не втрачайте пильність, а в разі шахрайства обов'язково звертайтеся за допомогою до відповідних органів.

Автор: Адвокат Ілля Шапошніков.

Дата публикації: 05.09.2021 р.

адвокатська фірма Альва Прайвесі
Альва Прайвесі
Адвокатське об'єднання
Досвід, якість, конфіденційність!
Правова допомога досвідченого юриста.
©   2013 - 2021. Всі права захищені.
02095, м. Київ, вул. Дніпровська набережна,
буд. 16-Г, блок А, поверх 8, к. А-65
Дзвоніть нам: Пн-Пт з 09:00 до 19:00
0-800-604-613  (дзвінки - безкоштовні);
044-502-81-16,   +38-067-777-89-01
e-mail: info@alvaprivacy.ua