05.09.2023 р. Урядом було прийнято постанову про затвердження порядків щодо:
- набуття та скасування статусу електронного резидента онлайн, ідентифікації осіб, які мають намір набути статус електронного резидента. а також надання їм кваліфікованих електронних довірчих послуг;
- формування та ведення інформаційної системи «Е-резидент» та доступу до неї органів державної влади і податкових агентів платників єдиного податку.
При цьому встановлюється, що у порівнянні з громадянами іноземних держав ніяких привілеїв (наприклад, щодо знаходження на території нашої держави, перетинання її кордону, використання права щодо постійного / тимчасового життя, або ж отримання статусу громадянина, біженця чи особи, яка потребує додаткового захисту) статус електронного резидента надавати не буде.
У повідомленні Мінцифри наводиться коментар заступника Міністра цифрової трансформації, де зазначається наступне: Іноземці отримають право реєструватися в Україні фізичними особами - підприємцями, відкривати банківські рахунки та вести свій бізнес онлайн. Зручним є також механізм сплати податків та звітування для е-резидентів: це робитиме український банк, у якому в е-резидента відкрито поточний рахунок, адже він виступає податковим агентом такого іноземця
.
Таким чином, постанова урегульовує питання, які стосуються:
- механізму набуття та припинення статусу електронного резидента;
- порядку утворення і ведення системи «Е-резидент» спільно з Державною податковою службою та банками;
- захисту персональних даних.
Також міністерство нагадало, що коли процес розробки системи буде завершений, то електронні резиденти зможуть надавати послуги лише іноземцям, а тому працювати з громадянами України вони не зможуть.
Детальніше за посиланням: https://www.kmu.gov.ua/news/nablyzhaiemosia-do-zapusku-e-rezydentstva-nezabarom-inozemtsi-zmozhut-vidkryvaty-biznes-i-splachuvaty-podatky-v-ukraini-onlain